Organizacja wydarzeń jest jedną ze skuteczniejszych form działań marketingowych, atrakcyjną szczególnie z perspektywy działań promocyjnych i public relations. Tak więc wszelkie podmioty, zarówno komercyjne jak i non-profit organizują przykładowo: konferencje branżowe, które pozwalają im integrować środowisko specjalistów z danej dziedziny; otwarcia lokali i premiery produktów, które są okazją do nawiązania relacji z potencjalnymi klientami; pikniki czy festiwale, które integrują społeczność lokalną lub są okazją do zacieśnienia więzi z rodzinami pracowników. Bez względu na swój charakter, wydarzenia są jedną najbardziej widocznych form działań wizerunkowych. Dlatego, warto w pełni wykorzystać ich potencjał i również po odbyciu się wydarzenia podtrzymywać pozytywną atmosferę, którą ono wywołało. Jeżeli wydarzenie odniosło sukces, to warto o tym sukcesie poinformować jak najwięcej osób, których opinia jest ważna dla danego podmiotu-organizatora.
Najbardziej atrakcyjnymi formami dokumentacji przebiegu wydarzenia są naturalnie profesjonalne fotografie i filmy. Obydwie formy, zarówno foto, jak i video mają wiele zalet i mogą zostać wykorzystane w różny sposób, dlatego najbardziej korzystnym rozwiązaniem jest ich połączenie poprzez stworzenie reportażu filmowego oraz reportażu fotograficznego.
Reportaż generuje aktywność
Forma filmowa jest w stanie przekazać dużo więcej informacji w krótkim czasie, w związku czym jest bardziej prawdopodobne, że odbiorca niebędący uczestnikiem konferencji, ani nie związany z nią w bezpośredni sposób, wybierze raczej obejrzenie 2,3-minutowego filmu niż kilkudziesięciu zdjęć. Wykonane zdjęcia można natomiast wykorzystać jako urozmaicenie notatki prasowej wysyłanej do mediów zaraz po wydarzeniu, gdyż profesjonalna obróbka graficzna kilku zdjęć jest dużo mniej czasochłonna niż montaż filmu. Zdjęcia przydadzą się również do wzbogacenia materiałów graficznych, przygotowywanych na potrzeby organizacji oraz promocji kolejnych edycji, a także do stworzenia sprawozdania z wydarzenia. Oczywistym miejscem udostępnienia zdjęć i filmów jest strona internetowa oraz profile w mediach społecznościowych. Reportaże z wydarzeń mają szansę generować znaczne aktywności w social media dzięki osobom, które biorąc udział w wydarzeniu, pojawiają się w filmach czy na zdjęciach. Tacy odbiorcy często lajkują, udostępniają, a także oznaczają siebie i swoich znajomych w materiałach, na których się pojawiają.
Reportaż skłania do odwiedzin
Każdy punkt usługowy ma swoje otwarcie, które może być okazją do zorganizowania dodatkowych atrakcji i nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Promując film z otwarcia danego punktu/lokalu informujemy, że powstało coś nowego i od razu przedstawiamy jak to wygląda. Jeśli dobrze zorganizowaliśmy i wypromowaliśmy wydarzenie (lub jeśli po prostu mamy szczęście) na nasze otwarcie przyjdzie wiele osób, a dla widzów oglądających film będzie to dowód na to, że usługa/lokal cieszy się zainteresowaniem i skłoni ich do jego odwiedzenia.
Reportaż mówi o jakości
Wreszcie, fachowo wykonany reportaż filmowy z wydarzenia świadczy o profesjonalizmie organizatora i jakości wydarzenia. Jeśli w ramach eventu odbywają się interesujące prelekcje to na pewno dużą wartością będzie możliwość obejrzenia pełnych filmów z każdej prelekcji w internecie. Dzięki temu osoby, które były obecne mogą wrócić do przekazanych treści. Organizując kolejne edycje wydarzenia na pewno będzie łatwiej pozyskać sponsorów przedstawiając im zdjęcia i filmy, które uwiarygodnią przekaz, że warto wesprzeć dane wydarzenie.
Reportaż „przedłuża życie” wydarzenia
Atrakcyjny reportaż potrafi „przedłużyć życie” wydarzenia i pomaga mu pozostać trochę dłużej w świadomości jego adresatów. Różne motywy mogą kierować osobami, które decydują się na profesjonalne reportaże filmowe i zdjęciowe z wydarzeń, jakie organizują. Jedni chcą mieć materiał na potrzebę promocji kolejnych edycji, inni chcą się pochwalić – chociażby w mediach – odniesionym sukcesem, a jeszcze inni chcą mieć po prostu pamiątkę. Bez względu na motyw, warto zainwestować w reportaż wykonany fachowo i w taki sposób, aby był on interesujący dla potencjalnych widzów. Profesjonalna organizacja objawia się dbałością o każdy element wydarzenia, również o finalny reportaż, podsumowanie. Poniżej prezentuję przykłady reportaży wykonanych przez nasze studio filmowe.
- Reportaż filmy z Festiwalu Folkowisko
[easy_youtube_gallery id=EYQmO83f8_Y cols=1 ar=16_9 thumbnail=sddefault title=top]Folkowisko Festiwal 2018[/easy_youtube_gallery]
- Premiera nowego BMW X2 w Salonie BMW Auto Premium w Świlczy
[easy_youtube_gallery id=LeTGp8mpzc8 cols=1 ar=16_9 thumbnail=sddefault title=top]BMW Auto Premium – premiera BMW X2[/easy_youtube_gallery]
- Otwarcie Studio Figura
[easy_youtube_gallery id=gIPVs-wE1ZM cols=1 ar=16_9 thumbnail=sddefault title=top]Studio Figura Rzeszów Projektant – otwarcie[/easy_youtube_gallery]
- Reportaż filmowy przedstawiający konferencję branżową – Konferencja RZEmiosło.IT
[easy_youtube_gallery id=5EaDwGrCxnU cols=1 ar=16_9 thumbnail=sddefault title=top]Konferencja RZEmiosło.IT[/easy_youtube_gallery]