Po co w ogóle inwestować w filmy?
Efektywne działania marketingowe to nie lada wyzwanie w dzisiejszej rzeczywistości. Mimo dostępu do ogromnej ilości form dotarcia do potencjalnych użytkowników marek, wyróżnienie się na tle chociażby konkurencji jest trudno osiągalnym celem bez odpowiedniej wiedzy i przynajmniej odrobiny kreatywności. Wymagania odbiorców rosną, a marketerzy głowią się nad tym, jak dobrać narzędzia marketingowe tak, aby były skuteczne, atrakcyjne i zauważalne w całym natłoku informacji, które zalewają nas każdego dnia. Dobra, merytoryczna treść komunikatu marketingowego to połowa sukcesu. Ważne jest jeszcze, żeby była ubrana w formę, która pochłonie odbiorcę bez reszty. Videomarketing jest poniekąd odpowiedzią na pytanie jak wesprzeć skutecznie działania marketingowe.
Z roku na rok udział video w całości tworzonych treści zajmuje coraz więcej miejsca i ma coraz większe znaczenie. Przewiduje się, że w 2019 roku 90% treści w sieci będą stanowiły treści video. Nie każdy film ma jednak szansę zostać zauważony i zapamiętany, natomiast wykonane #fachowo i #z pomysłem filmy mogą przynieść szereg korzyści markom, których dotyczą. Poniżej przedstawiam kilka powodów, dla których warto inwestować w filmy.
Budowanie wizerunku marki
Filmy wspierają budowanie wizerunku marki pożądanego przez właściciela marki – na postrzegany wizerunek marki mają wpływ różne elementy i działania, jednak ich odbiór nie zawsze zależy od osób odpowiedzialnych za wizerunek danej marki. Film daje możliwość przedstawienia wartości marki zgodnie ze strategią marki, w sposób obrazowy i wzbudzający emocje, a w efekcie – zapamiętywalny. Formy filmowe, które najlepiej wspierają budowanie wizerunku marki to filmy promocyjne oraz filmy wizerunkowe, które w przeciwieństwie do tych pierwszych koncentrują na przedstawieniu marki i jej wartości, a nie zachęceniu do nabycia produktu czy skorzystania z usługi.
Wspieranie sprzedaży
Filmy skutecznie wspierają sprzedaż jako narzędzia kampanii reklamowych. Dobrze skonstruowane filmy reklamowe mogą wzbudzać w odbiorcy emocje, takie jak przede wszystkim:
- zaufanie – poprzez pokazanie ludzi, którzy uwiarygadniają przekaz marketingowy,
- ciekawość – poprzez zaprezentowanie historii, która wzbudza ciekawość dotyczącą jej zakończenia,
- pewność – poprzez zaprezentowanie wypowiedzi zadowolonych użytkowników marki,
- rozrywkę – kiedy film ma humorystyczny charakter, a zaprezentowana historia bawi odbiorcę.
Powyższe emocje sprawiają, że ludzie poznają marki i zaczynają je lubić, a co za tym idzie – wybierać je spośród wielu innych marek oferujących podobne produkty lub usługi, których nie kojarzą i których nie darzą sympatią. Najbardziej odpowiednie formy filmowe, które mogą wspierać sprzedaż to spoty reklamowe, które emituje się w telewizji, kinie lub internecie oraz social media video, które mogą uatrakcyjniać kampanie realizowane w mediach społecznościowych.
Atrakcyjna prezentacja
Filmy są atrakcyjną formą prezentacji marki, osoby, produktu, usługi, miejsca, firmy czy instytucji. Urozmaicają i „ożywiają” strony internetowe oraz profile w mediach społecznościowych, uatrakcyjniają stanowiska wystawiennicze podczas targów branżowych, uzupełniają prezentację podczas konferencji i innych wydarzeń. Potencjalnych pól emisji filmów jest tak dużo jak miejsc, w których pojawia się dana marka.
Przyciąganie i angażowanie
Filmy przyciągają zainteresowanie i angażują bardziej, niż inne formy przekazu marketingowego. Świadczy o tym chociażby większa popularność Netflixa niż czytania książek 😉 Ludzie wolą oglądać niż czytać – raz jest to spowodowane wygodą, a innym razem po prostu brakiem czasu. Dobrze wykonane filmy mogą przekazać bardzo dużo treści w krótkim czasie. Żyjemy w pędzącym świecie, w którym często brakuje nam doby, w związku z czym warto inwestować w narzędzia, które pomogą nam zaoszczędzić czas dla nas i naszych odbiorców.
Firma Offon Agency przeprowadziła w 2016 r. badanie “Video marketing w polskich firmach”, w których wzięło udział 400 przedsiębiorstw z całej Polski. Zgodnie z wynikami zaprezentowanymi w raporcie z badania, firmy mają coraz większą świadomość skuteczności treści video. 58,88% respondentów wyraziło opinię, że video to forma komunikacji najlepiej dopasowana do potrzeb ich klientów. Videomarketing, jako trend, nabiera coraz większego znaczenia – warto więc już teraz zacząć myśleć o filmie jako formie promocji naszych firm, marek, produktów czy usług.